Tilmeld nyhedsbrev
Ok, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Du kan framelde via det link, der
findes nederst i alle nyhedsbreve.
Kultur Hotellet i Rønde er et aktivt kultur - og borgerhus og dermed det naturlige centrum for Rønde og omegns kulturliv. Husets faste ”beboere” + en vifte af aktive foreninger sørger for et rigt udbud af kulturarrangementer - teater, kunstudstillinger, koncerter og foredrag. I det daglige bliver børn undervist i musik og billedkunst i Kulturskolen Syddjurs, som også holder til i det aktive hus.
ADRESSE
Hovedgaden 10
8410 Rønde
KONTAKT
Koordinator: Eva Munch Lynggaard
Email: emuly@syddjurs.dk
 
LYDKOMPASSET
JULETRÆSFEST PÅ KULTURHO..
FARS LEGESTUE
ÅBENT KERAMIKVÆRKSTED
UNGDOMMENS VÅRSALONG
JULESTUE
kalender Tilbage til toppen
Ugekalender - hotellet
Book et lokale
Vælg dato
Vis idag
Vis måned
sommer i Rønde Bypark Tilbage til toppen
TAK FOR EN FORRYGENDE SOMMER 2023!

Sommer i Rønde Bypark er slut for i år, og vi vil gerne takke alle, der har været med til at skabe liv i Rønde Bypark. 

Der har været yoga, dans, musik, sang, fællesspisning, klimaaktion, historsk festival, jubilæumsfejring, løb, grundlovsmøde, workshops og foredrag. Vi har været velsignet med folk i alle aldrer, som alle har bidraget til, at gøre byparken til hele Røndes naturlige mødested. 

 

Vi håber at se jer alle igen næste år!

OUTDOOR#8 Tilbage til toppen
OM PROJEKTET

Outdoor #8

Hvad sker der, når kunsten bliver taget ud af kunstinstitutionens vante rammer og sættes i spil mellem kunstneren, publikum og naturen?

Det spørgsmål har billedkunstneren Erik Peitersen stillet sig selv og forsøger med sit projekt 'Outdoor' at finde svaret ved at bringe landskabsmaleriet ud i landskabet - og dermed ud i det offentlige rum. Gennem Outdoor-projektet sætter han fokus på selve processen: tilblivelsen af værket - en proces der oftest er skjult for offentligheden. Med Outdoor bruger Peitersen publikum som sekundær medspiller, hvorved der opstår en afmystificering af det abstrakte, ekspressive maleri, som i mange menneskers opfattelse er elitær og svært tilgængelig.

 

 

Outdoor-projektet går i sin helhed ud på, at Erik Peitersen gennem en årrække maler i alt 27 outdoor-malerier á 3 × 3 meter i hele verden: 9 i Danmark, 9 i Europa og 9 i resten af verden.

Hvert maleri bliver placeret på et udvalgt sted og bliver stående i tre år på stedet under påvirkning af vind og vejr. I den treårige periode besøger Erik maleriet 3 gange om året - dvs. i alt 9 male-sessioner - og maler til hver session på maleriet i 3 dage

 

Porten til Paradis

Hvad er Porten til Paradis?

Erik Peitersen har med kunstprojektet Outdoor #8, formidlet kunst- og kulturarv for Mols og omegn, ved at lave et værk, som over 3 år har fortolket tidsperioder fra isteden og frem til i dag. Værket har stået på Markedspladsen i Rønde og skal inden for et år finde et nyt hjem. Kulturhotellet har derfor, i samarbejde med Peitersen, søsat et byportspojekt i forlængelse af Outdoor #8 projektet, som vil være permanent. Porten vil Paradis refererer til Rønde som porten til Nationalparken.

Den c. 3,5 x 4 m store port, vil, inspireret af slangen fra paradis i den kristne mytologi, blive iklædt slangeskel i materialer såsom kobber, zink, messing og jern. Skellene bliver formet og dekoreret af borgere i forskellige mønstre, med kyndig vejledning fra Erik Peitersen gennem 9 forskellige workshops.

lokaler Tilbage til toppen
BOOK ET LOKALE!

Inden du booker:

Det er en god ide at orientere sig i vores kaldender, om det ønskede lokale er ledigt på det ønskede tidspunkt. På den måde undgår du (og Hotellet) for meget frem og tilbage korrespondance omkring ledige tider.

 

Klik på fanen >KALENDER øverst på hjemmesiden.

Tryk på >VIS MÅNED og tryk på det ønskede lokale, for at se en oversigt over de allerede eksisterende bookinger.

 

Booking:

Du booker, skal du gøre det gennem KulturHotellets bookingformular. 

 

Man kan læse mere om retningslinjerne for booking af kommunens faciliteter ved at følge link KLIK HER

 

 

 

TEATERSALEN
Forestillinger m.m.
200 personer.
CAFÉ
Café/mødested
60 personer
LILLE SAL
Undervisning/møder
100 personer
KROSTUEN
Undervisning/møder
25 personer
STUDIET
Musiklokale
15 personer
MUSIK
Til sammenspil
10 personer
BILLEDKUNST
Undervisning
10 personer
KERAMIK
Keramikovn/drejeskiver
Kun til kurser
ØVELOKALE
Øvelokale for bands
10 personer
om hotellet Tilbage til toppen
KULTURHOTELLET

Vigtig information om Kulturhotellets drift

Fra d. 29. september til d. 1. januar står Kulturhotellet uden sin administrative/koordinerende medarbejder. Ligeledes står Kulturhotellet uden pedel. Dette er grundet kommunens ansættelsesstop. Der er således ingen faste medarbejdere tilknyttet Kulturhotellet i denne periode.

 

Hvad betyder dette for mig som bruger af huset?

Der kan være lang ventetid på bookinger og det kan være svært at få praktisk og teknisk hjælp til lokalerne. Tingene er ikke 'som de plejer'.

 

Hvem skal jeg kontakte med spørgsmål?

Kontakt leder af Kulturhotellet og Kulturskolen Syddjurs Christen Frost, ved eventuelle spørgsmål.

Mail: cf@syddjurs.dk

tlf: 87535055

 

Hvem skal jeg kontakte ang. nøgler til Kulturhotellet:

Skriv til Elise, som har ansvaret for Kulturhotellets nøgler. Elise kan ikke hjælpe med bookinger.

Mail: etek@syddjurs.dk

 

Kan jeg stadig booke lokaler?

Ja, du booker lokaler på Kulturhotellets hjemmeside www.kulturhotellet.dk.

 

Hvordan kan jeg hjælpe?

Det er vigtigt at du rydder op efter dig selv og efterlader lokalet bedre end da du kom. Hav tålmodighed med de mennesker du møder og overvej om du selv kan løse et problem eller finde et svar, inden du retter henvendelse til Christen.

 

Jeg kan se, at der sidder nogen og arbejder på Kulturhotellet. Er de ikke ansat til at hjælpe mig?

Katrine, Mette og Elise er ansat i Kulturskolen og Sangkraft Syddjurs, og har kontor på Kulturhotellet. De kan ikke hjælpe med spørgsmål vdr. booking, arrangementer og drift i forbindelse med Kulturhotellet.

 

 

 

Kontakt os

Leder

Christen Frost

Mail: cf@sydjurs.dk

Tlf: 30512058

 

Koordinator 

Eva Lynggaard

Mail:  emuly@syddjurs.dk

Tlf: 87535931

 

Tekniker (ekstern)

Jeppe Larris

Mail: LarrisLyd@gmail.com 

Tlf 42724181

Retningslinjer og betingelser for booking af lokaler på Kulturhotellet

Hvem kan booke huset og til hvad?

  • Foreninger og organisationer, der er godkendt under Folkeoplysningsloven kan gøre brug af lokalerne helt gratis.
  • Lokalerne kan bruges til tværkulturelle aktiviteter.
  • Foreningen kan låne et lokale, hvis:
    • Lokalet anses For egnet til det ansøgte formål
    • Benyttelsen er forenelig med lokalets primære anvendelse
    • Arrangementet ikke har privat karakter
    • Når du booker et lokale, påtager du dig ansvar For, at lokalet afleveres i samme stand, som det modtages, og påtager dig eventuelt erstatningsansvar.
    • Den ansvarlige person - i tilfælde af krav om betaling af leje - erklærer sig indforstået med at betale det forlangte beløb
    • Foreningen til enhver tid er indforstået med at aflevere erklæring om indhentelse af børneattest (godkendte folkeoplysende foreninger afleverer årligt erklæring om indhentelse af børneattest, hvis de modtager tilskud eller får anvist lokaler)
    • Aktiviteterne må ikke have karakter af konkurrenceforvridende virksomhed.

På Kulturhotellet prioriterer vi bookinger i følgende rækkefølge:

  1. Børne- og ungeaktiviteter
  2. Kulturhotellets fastebeboere
  3. Foreninger og andre

I tilfælde af aflysning af booking

  • Aflysning skal ske senest en uge inden bookingen.
  • Skriv til bookhotellet@syddjurs.dk og angiv følgende oplysninger:
    - Navn på dig og din forening
    - Tidspunkt
    - Navn på begivenheden

Kulturhotellet har mange brugere og det er derfor vigtigt, at vi hjælper hinanden med at holde stedet pænt og ryddeligt og f.eks. tager den oprydning og opvask som evt. følger med.

TEATERSALENS TELESKOPTRIBUNE

KulturHotellet fik august 2020 en ny teleskoptribune, der står i Teatersalen. Tribunen er finansieret med støtte fra  Syddjurs Kommune og LAG Djursland. 

Se mere om LAG-Djursland her: https://ec.europa.eu/info/food-farming-fisheries/key-policies/common-agricultural-policy/rural-development_da

Den rummer plads til 110 gæster og kan køres ud eller ind, afhængigt af hvilke behov man har ved det enkelte arrangement.

 

 

HOTELRÅDET

Hotelrådet varetager overordnet Hotellets og brugernes interesser vedrørende indhold/aktiviteter i et tæt samarbejde med Syddjurs Kommune. Rådet består normaltvis af 8 medlemmer.
Kulturskolen Syddjurs og Syddjurs Egnsteater er permanente brugere af Hotellet og har derfor fast sæde i Hotelrådet med én repræsentant hver. De resterende 6 medlemmer vælges på Årsmødet, således at 2 medlemmer vælges i de lige år og 3 medlemmer vælges i ulige år. 

HOTELRÅDET består af:

Forkvinde: Ingrid Rønne (Rønde Distriktsråd) 20486760 / roenne.foelle@mail.dk eller ir@roende-gym.dk

 

Næstformand: Flemming Grangaard (MiR) flemming@grangaard.dk


Christen Frost (Kulturskolen Syddjurs) 30 51 20 58 / cf@syddjurs.dk

 

Inger Rasmussen (Rønde Kunstforening) 29 65 33 73 / ingermm@c.dk

 

Elisabeth Hübener (Syddjurs Egnsteater) 22 29 25 22 / elisabeth@syddjursegnsteater.dk


Liselotte Schlægelberger (Syddjurs Teaterforening) 28 72 52 98 / syddjursteater@gmail.com

 Elisabeth Carstensen (Egnsnettet Rønde) 42162995 / eliscars@hotmail.com

 

Michael Lund-Larsen (Formand for MiR ) mchllundlarsen@gmail.com

 

Suppleanter:

Hans-Henrik Christensen, (lokal beboer fra Rønde) 25520790 / christensenhanshenrik@gmail.com

 

Mimi Spelling (Tovholder på Keramikværksted) mimispelling@gmail.com

 

Hotelrådsreferater, vedtægter, og retningslinjer for ansøgning om midler, m.m.

 

×
Henter kalender ...